A 126000 forintos szélvédőkár
2019. január 25. írta: Vittore.

A 126000 forintos szélvédőkár

Direkt kevés kilométert futott, megkímélt 2-es Skoda Octavia-t vettem, hogy majd keveset kelljen rákölteni, s bátran útnak lehessen vele indulni a családdal. Ez sikerült is, a 12 éves autót bizonyítottan egy öreg néni vezette korábban, így csak egy vezérlést kellett rajta cserélnem, meg a majdnem gyári állapotú, de 12 éves gumikat újakra cserélni.

skoda-octavia.jpg

a főszereplő 2-es Octavia

Természetesen kötöttem rá a kötelező biztosítás mellett Casco-t is, ami december elején nagyon jól jött. A 86-os úton haladva egy elsuhanó nyerges vontató felvert egy gyerektenyér méretű bazaltdarabot, ami telibe kapta a szélvédőt. Szerencsére nem ijedtem meg, s a mögöttem lévőt elengedve visszafordultam, hogy megállítsam a nyerges vontatót.

Egy 110-es szakaszon utolértem, s dudálással félreállítottam. Értelmesen elmondtam, mi történt, mire meglepetésemre a srác közölte, hogy nagyon sajnálja, de nem tehet róla, így kifizetni sem tudja a kárt. Kihívtam a rendőrt, aki megerősítette, bizony a követ felverő autós nem felelős a másik gépjárműben okozott kárért. Ezt le is kérdezte rádión, ahol a rendőrtársak is megerősítették.

Mint megtudtam, a Magyar Biztosítók Szövetsége álláspontja szerint a járművezetés veszélyes üzem. Az ilyen kőfelverődések pedig a veszélyes üzem velejárói, nem következményei. S mivel nem következményei, így nem is fizet rá a kötelező biztosítás. Egy esetben lehetett volna felelősségre vonni a nyergest vezető sofőrt, ha a platón szállított dolog, kavics vagy más tárgy töri be a szélvédőt.

szelvedo2.jpg

nem dimenziókapu, egy bazaltdarab nyoma a szélvédőn

Végül mindenki útjára indult, s a nyerges vezetője adott egy 10000-est önerőre.

Szerencsére a Casco-m fedezi az üvegkárt is, s mivel most először van olyan autóm, amire megérte Casco-t kötni, így sokat nem vártam a bejelentéssel. A megyeszékhely Skoda szervize vállalta a kárügyintézést, s előzetesen 138000 Ft-ot mondott a szélvédőre.

Megkérdeztem a csoporttársakat a Facebook csoportunkban, mit szólnak ehhez, néhány választ megemlítek itt, hogy más is tanuljon belőle:

  • a nyerges vezetője jó fej volt, mert nem volt semmiféle kötelezettsége, nemhogy 10000-est adni az önerőre
  • van, akinek hasonló esetben elismerte a felelősségét a kamion vezetője, de a biztosító nem fizette a kárt a fenti állásfoglalásra hivatkozva
  • a biztosító mindig csak a rakomány szóródására fizet, kőfelverődésre nem

A szerviz által adott javítási ajánlatra:

  • egy szélvédősnél max. 50000-ből kijönne a csere
  • ennyi pénzért már fűthető szélvédő is kijönne belőle
  • öt éve egy hasonló Octavia szélvédőjére 170000-es ajánlatot adtak márkaszervizben, végül szélvédős megcsinálta 117000-ért
  • gyári minőségű szélvédő máshol beszereléssel 35000 Ft
  • Budapesten 3 óra alatt 30-35000-ért is megcsinálják
  • Miskolcon 56000 Ft
  • másnak 98000 Ft-ért csinálták a Casco terhére
  • van, aki szerint azért nem fizet már erre a biztosító, mert sokan egy szélvédővel többször is eljátszották a töréskárt (mondjuk ma már vízjeleznek, a Skoda szervizben a szerviz vezető egy kővel azonosító jelet karcolt a szélvédő szélébe, majd lefényképezte a biztosítónak, így többször ugyanazt a szélvédőt nem lehet benyújtani kárigényként)
  • egy márkafüggetlen szervizes is hasonló árért csinálja, és neki az ilyen ajánlatokat a biztosító csont nélkül elfogadja

Tehát ahány hozzászóló volt, annyiféle vélemény érkezett. Sajnálatos módon pont olyan városban lakom, ahol a 2 autószerelő egyike sem foglalkozik biztosítási ügyekkel, így a legközelebbi és legkönnyebb megoldásként a megyeszékhely Skoda szervizét választottam. Ennek több oka is volt, még azt is tudva, hogy a gyári szerviz nagyon drága, és a Casco igénybe vétele ront egyet a bónusz besorolásomon.

  1. vállalkozó vagyok, az időm kevés, így utánajárás helyett pénzt is kereshetek
  2. nem ismerek egyetlen szélvédőst sem, ha kifogok egy kóklert, akkor később nagyon sok időm elmehet a panaszra
  3. C0 Casco bónusz kategóriából lett C1, az eltérés legjobb tudomásom szerint évente pár ezer forint
  4. kisgyerekes apaként inkább kifizetek több pénzt a gyári szervizre, ahol remélhetőleg tényleg minőségi alkatrészt szerelnek be, s nem veszélyeztetem később vezetés közben a család biztonságát

A biztosító 2 nap alatt elfogadta a Skoda szerviz ajánlatát, de az ünnepi leállás miatt csak január elején tudták kicserélni a szélvédőt. Reggel fél 8-ra vittem az autót, s délután 4-kor már el is hozhattam.

A végső számla 125895 forint lett, amiből a 10% önrész levonása után 113305 forintot fizetett a biztosító. A Skoda szerviz pedig az általam fizetendő 10% 12589 forintot partnerkedvezményként visszaadta, így nekem nem került pénzbe a javítás. (Nem számolva az utazást az otthonom és a szerviz között.)

Összegezve: meg vagyok elégedve a biztosítóval, a szervizzel és a javítással, áprilisban lesz évfordulója a biztosításnak, akkor kiderül, mennyit drágul a most 11970 Ft/negyed év díj. Persze ebben a Casco-ban töréskár, lopáskár és számos más dolog is benne foglaltatik, most a szélvédőkár-biztosítást használtam ki. Casco viszont mindenképp kell, ha valami történik, könnyen visszahozza az árát.

Üröm az örömben, hétfőn a stop táblánál belém jött hátulról egy öregúr, így nem sokára a kötelezős ügyintézésről is mesélni tudok.

 

Érdekelne a véleményetek: megéri Casco-t kötni? Érdemes gyári márkaszervizbe vinni az autót, vagy sokkal olcsóbb magánúton rendezni a kárt?

Végül: csináltam egy Facebook csoportot, mely márkafüggetlen autós csoport. Gyertek, csatlakozzatok, s beszéljünk ott is! Ha elérjük a pár tízezres taglétszámot, akkor kijárom a különféle flottakedvezményeket, hogy legyen olcsó mobiltelefonálás, kedvezőbb alkatrészrendelés, olcsóbb csoportos biztosítás, és számos más. A csoportot itt találjátok: Autósok - a nagy autós csoport

Autózzatok biztonságosan!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosok.blog.hu/api/trackback/id/tr6414588814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Billy Hill 2019.01.26. 17:57:09

Szerintem érdemes kaszkózni, legalább is úgy érzem, hogy lelki nyugalmat vásároltam vele. A nyugi fontos...

Két éve mind a céges, mind a maszek kocsimon (Golf/Octavia) kellett szélvédőt cserélni hasonló szép látvány miatt, mint a képeden, és mindkettő 150e HUF felett volt márkaszervizben.

Ennyire még nem örültek nekem sehol; nem vicc, ugyanabba a skodás üzletbe egyszer korábban bementem, hogy árajánlatot kérek 5-7 autóra, de percekig nem jött oda hozzám senki, mire kisétáltam, hogy akkor nem ide hozom a pénzt... Erre mikor bemegyek, hogy CASCO-s szélvédőcsere, az ügyintéző hölgy teljesen felvillanyozódott; kaptam kávét is, csak az ajándék szivart vagy konyakot hiányoltam, de lehet, hogy csak nem vártam meg, és hozták volna...

the real fogash 2019.01.26. 20:36:53

Túlgondolod, kedves poszter. Egyreszt a cascoban az ÜVEGKÁRRA NINCSEN ÖNRÉSZ, így azt neked INGYEN cserélik. Lehet a balfék márkaszervizzel próbálkozni, vagy felkeresed a carglass.hu oldalt, elmondod mi van, ők hozzák a gyárival egyező minőségű üveget (ha színezett, hővédős, esőérzékelős az eredeti, akkor olyant), majd NÁLAD (a te garázsodban, a te udvarodon...) ingyen kicseréli az üveget egy ÜVEG-SPECIALISTA, aki egész nap csak szélvédőket cserél. Az ügyintézést is csinálják, akkor és oda jönnek, ahol és amikor neked jó, intézik a papírmunkát, nem kell neked előre kifizetni, majd a biztosítotól kiénekelni a pénzt. Te csak aláirod, hogy a munka el lett végezve, a többit ők intézik. Személyes tapasztalat, nem a “szomszéd sógora haverjának a kocsiját “ csináltatták így...

Vittore. 2019.01.26. 20:45:41

@the real fogash: Hát rajta van a Skoda számláján az önrész, a biztosítótól 90%-ot szedtek be. A Carglass.hu-t viszont nem ismerem, köszi az infót. Hátha másnak már segítségére lesz, mindenesetre árajánlatot kérek tőlük, hogy lehessen összehasonlítási alapom. Ide, a blogba is kiteszem majd.

TSandor Toth 2019.01.26. 21:01:39

A kamionosnak add vissza a pénzt!

Vittore. 2019.01.26. 21:05:07

@TSandor Toth: Szolidaritásból adta, mert ő is járt már így.

molyos1 2019.01.26. 22:02:49

Meg vagyok döbbenve.
A kötelező manapság nem fizeti az okozott kárt?
Kb. 12 évvel ezelőtt hasonlóban volt részem azzal a különbséggel, hogy a kamionos elküldött melegebb éghajlatra. A helyi rendőrségen felvetettem (kisebb vita után) egy jegyzőkönyvet, amelyre a biztosító (nagyobb vita után) kifizetett majd 200e Ft-ot.

Nancsibacsi 2019.01.27. 08:38:32

Ha nem márkaszervízben cserélteted, akkor kb 1 évnyi cascoból kijön egy szélvédő csere. Új autón a casco leginkább a lopás miatt éri meg, mert saját hibából nem töröm össze (sose okoztam kárt, B10-ből fogok nyugdíjba menni), de a lopás ellen nem lehet semmit se tenni, mert ha egy autót megrendeltek, azt úgyis elviszik, legfeljebb trélerrel.

Pic 2019.01.27. 12:28:59

Ezt a történetet én sem értem.

Sok szempontból vitatható a poszter írása és hozzáállása.

Nekem anno volt egy rossz sorozatom, 4 hónap alatt 3 kavicsfelverődés és szévédőcsere. Mindegyik szélvédősnél intézve. Mivel Cascom volt, így minden papírt intéztek és INGYEN volt. A várakozás kb a reggel beadtam, ebédkor elhoztam című történet volt.

Aki furcsálja az árkülönbözetet azoknak info: Én is rákérdeztem és kiderült, hogy a szélvédős az mindig az aktuális piaci beszerzési ár+árrés alapon dolgozik, a biztosítós ügyeknél viszont a biztosítók éves árlistájából kötelesek dolgozni, amiben azok előre kiszámolták, hogy az aktuális évben egy komplett szélvédőcsere mindent rászámolva tisztességgel az mennyibe fog kerülni.
Ezért a különbség.

A "12 éves gyári állapotú gumi" szintén vicc kategória. Egy 5 éves gumi is hiába nincs elkopva, akkor is el van öregedve, ki van repedezve, tehát könnyen sérül és már nincs tapadása. Nem véletlenül mondják, hogy cserélni kell.
Ég és föld a két érzés...

A márkaszervízek koránt sincsenek annyira szakmailag a topon.
Jelenlegi autóm második gazdája vagyok, első (rokon) gazdája 12 évig márkaszervízbe hordta a kocsit. Rendesen vitte, egy valag pénzt otthagyott rá, ezért is vettem meg, mondván akkor biztos tuti.
Well, olyan évek óta fennálló hibákkal volt tele, ami valahogy nem tűnt fel a szakiknak vagy csak szartak bele.
Előző autómat 7 évig hordtam márkaszervízbe, ODA ahol vettük és akkor dobtam őket és kerestem egy tisztességes szerelőt, amikor KISBABÁVAL nyaralásra indulva a lerobbant kocsira mondták, hogy nincs rád időnk, gyere vissza 3 ét múlva....
Érdekes módon a kocsi jó kezekben volt utána is csak harmadannyiba került minden....

Vittore. 2019.01.27. 12:54:02

@Pic: Természetesen ezért vettem én is vadiúj gumiszettet. A gyári állapotú alatt azt értettem, hogy nulla kopás volt rajta. Ettől függetlenül gyerekkel mindig első a biztonság.

Azt viszont nem értettem, hogy a néni minden évben elhordta kötelező szervizre, még az utolsó évben is, amikor már beteg volt és csak 5000 km-t futott. Akkor miért nem sóztak rá még egy vezérlés cserét is? A szerviz azon is kaszálhatott volna egy szép összeget, így meg nekem kellett lecserélni.

Pic 2019.01.27. 15:00:09

A gyári állapot az az új. :)))

Egy guminak KETTŐ jellemzője van: A kopottsága, meg az életkora.
Hiába volt az a gumi alig kopott, ha öreg volt. Az Ugyanúgy kuka.

Sajnos a gumi, műanyag, szilikon, stb dolgok idővel ahogy öregednek, merevek, ridegek lesznek, töredeznek, stb.

Egy gumi például a haramadik évben már korántsem tapad úgy mint egy új és ez utána még rosszabb lesz.
süti beállítások módosítása