Magyar autósok Ausztriában
2019. január 27. írta: Vittore.

Magyar autósok Ausztriában

Nemrég jöttem haza Ausztriából, s még az odafelé úton rögtön a határ után mögém érkezett egy P-s rendszámú BMW szabadidő-autó. Egy huszonéves srác vezette, mellette a szőke barátnője, az autón tetőcsomagtartó. Minden együtt volt tehát egy klasszikus tahó BMW-s sztereotípiára, s a sofőr nem is okozott csalódást. Erről jutott eszembe a magyar autósok Ausztriában téma, így ebben a bejegyzésben erről lesz szó.

Na, de vissza a SUV-hoz. A határ után mögém keveredett, de pont egymást követő falvak jöttek 50-es táblával. Láttam a srácon, hogy már eléggé türelmetlen, így amikor kikeveredtem az utolsó faluból, moderált tempóban gyorsítottam fel az engedélyezett 100 km/h-ra. Gondoltam egy BMW-vel nem jelent problémát megelőzni egy Skoda Octavia-t, de valamiért a srácnak ez nem sikerült. Elszórt szembeforgalom mellett érkeztünk meg pár perc múlva az első nagyvárosba.

Mivel ott visszalassítottam a megengedett sebességre, a srác sem tudott mást tenni, s a városi forgalomban még inkább nem tudott elmenni mellettem. Itt már dudált, mutogatott, meg rám is villantott, szépen jeleztük a sógoréknak, hogy megérkeztek a magyar faszagyerekek. Végül, amikor balra elkanyarodtam, akkor húzott el mellettem a teuton herceg, gondolom végig nyomta százzal a városban, majd lakott területen kívül meg 170-tel csapatta. A lényeg, hogy a Skodás geci elhúzott, s lehet nyomatni!

Oké, ilyen balfaszokkal mindenhol találkozni, Ausztriában viszont sokkal ritkábban. Gyakran járok a határ másik oldalára, a kis falvakban is van fixen telepített traffipax, meg a rendőrök is sokszor mérnek kézi eszközökkel. Amúgy vicces, Magyarországon csilli-villi VÉDA állványokat raknak ki az út mellé és a rendőr a kocsiban marad, addig Ausztriában meg a klasszikus kézben tartott mérőműszert használják. Nem tudom, ezt-e, amit a képen látni, de valami hasonlót. Ráadásul egy időben pont ilyen papírbábukat is kihelyeztek, ami messziről olyan élethű volt, hogy totálisan beváltotta a célját.

380498_osztrak_traffipax.jpg

A büntetési tételek meg elég magasak, így én például nem merem túllépni (Ausztriában sem) a megengedett sebességet. Más viszont úgy látszik igen, pedig elég nehezen tudom elképzelni, hogy a határ mellett hosszabb távon nem lehet belefutni egy-két büntetésbe.

Ezzel el is értünk a bejegyzés fő témájához. A határ túloldalán Ausztria legszegényebb része, Dél-Burgenland található. Persze még így is nagyon megéri ott dolgozni, a burgenlandi sáv tele van magyar dolgozókkal. Mezőgazdaság, gyárak és éttermek nyújtanak havi 1000-1500 eurós fizetést, szaktudástól függően.

Minden reggel hosszú sorokban indulnak munkába a magyarok, délután/este pedig hazafelé. Az elmúlt 10 évben már nagyrészt sikerült elhagyni a gazdasági totálkáros, 20 éves autókat, így a legtöbb ember viszonylag jó állapotban lévő autókkal megy át dolgozni. (A románok rosszabb állapotban lévő BMW-kkel vagy kisbuszokkal csapatják, a bolgárok meg totál roncsautókkal.)

Nem tudták viszont levetni a magyarok a kelet-európai szokásokat, köztük a záróvonal negligálását és sebességhatárok leszarását. Mentem már tejködben Ausztriában, előttem és mögöttem is osztrákok. Egy barom kezdett el csak dudálni valahol hátul, majd húzott el nagy sebességgel a kocsisor mellett, egy magyar rendszámos Alfa Romeo.

De akárhányszor is közlekedem Ausztriában, az osztrák rendszámos autók 80%-a simán betartja a sebességhatárokat, míg a magyaroknál talán ha 15-20%. Tíz autóból kettő tud ötvennel közlekedni lakott területen, a többinek legalább 60-70-nel mennie kell. Alaphangon. Majd talán lesz olyan olvasó, aki elmondja, hogyan működik ez Ausztria belsejében, Burgenlandban ez az általános helyzet.

Ami ciki, mert mindig úgy érzem, ha egy idegen országban járok, akkor be kellene tartani a szabályokat. 20 éve még át sem lehetett menni a határon, most nem azt kéne mutatni, hogy jöttek a "keleteurópaiak", akik nem tudnak viselkedni, s száguldoznak a faluban. Ahol másnak a gyereke sétál vagy át szeretne kelni a zebrán. Hozzáteszem, hogy a nagyon sok román vagy néhány bolgár rendszámos kocsi sem ismeri a sebességhatárokat, így akár megalakíthatnánk valamilyen kelet-európai klubot is. Szarunk a rendőrökre, szarunk az ott lakókra, nekünk sietős dolgunk van, így megyünk!

 

A véleményetek érdekelne: tényleg így közlekednek a magyarok Ausztriában? Minden kelet-európai hasonló módon közlekedik? Jogos-e jobban nyomni, ha éppen munkába siet valaki? Ne tartsátok magatokban a hasonló sztorikat sem, szívesen olvasnánk!

Végül: csináltam egy Facebook csoportot, mely márkafüggetlen autós csoport. Gyertek, csatlakozzatok, s beszéljünk ott is! Ha elérjük a pár tízezres taglétszámot, akkor kijárom a különféle flottakedvezményeket, hogy legyen olcsó mobiltelefonálás, kedvezőbb alkatrészrendelés, olcsóbb csoportos biztosítás, és számos más. A csoportot itt találjátok: Autósok - a nagy autós csoport

Autózzatok biztonságosan!

A bejegyzés trackback címe:

https://autosok.blog.hu/api/trackback/id/tr8514592332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labasmaz 2019.01.28. 13:02:02

Előre bocsátom, hogy én főleg autópályán közlekedem Ausztriában, máshol ritkásan. Az osztrákokra messze nem igaz a 80%-os szabálykövetés. A GPS szerint 130-ra állított tempomat mellett kb. csak a kamionoknál vagyok gyorsabb (kivéve a folyamatosan a belső sávban 115-120-szal haladó osztrákot, akinek "B" kategóriás a jogsija, azaz a "B"első sávra szól, és az istennek ki nem lehet imádkozni a külsőbe). A magyarokra viszont keveslem a 15-20%-ot. Jópár bolond terem köztünk is, de legalább a csapat fele egész normálisan közlekedik.

megvagyhadnagy 2019.01.28. 13:17:15

1 000 EUR-ért ki a faxom jár ki dolgozni?

netrunner71 2019.01.28. 13:18:25

@Labasmaz:
Ráadásul, a sógorok hamar elfelejtik a jólneveltségüket, ahogyan átlépték a határt Magyarország felé.

Vittore. 2019.01.28. 13:18:44

@megvagyhadnagy: Pont két hónapja mondta a pékségben az eladónő, hogy a lánya ennyiért jár át mosogatni. Azt nem tudom, be van-e jelentve, vagy feketén dolgozik valami étterembe.

Vittore. 2019.01.28. 13:19:46

@netrunner71: Ez is igaz. Mindig pislogok, hogy Ausztriában betartják a sebességet az osztrákok, a határon átlépve meg tolják neki. Biztos összefüggésben van azzal, hogy Magyarországon fix traffipaxok alig vannak, a mobil mérés meg eléggé eseti.

Labasmaz 2019.01.28. 13:20:13

@megvagyhadnagy: Akinek otthon csak a közmunka jutna, szerintem szíves-örömest...

Labasmaz 2019.01.28. 13:22:53

@netrunner71: Az igaz mindenkire. Osztrák, német, román, bolgár, szerb, faji és nemi hovatartozástól függetlenül, hiszen pontosan tudják, hogy gyakorlatilag nulla az esélye, hogy ha valamit csinálnak, lebukjanak.

Amikor rádióhír volt, hogy a Komárom megyei rendőrök (talán) 2015 január-szeptember között 400 kamiont fogtak meg tiltott előzés miatt, azaz napi kb. másfelet (!), és egy Bp-Bécs úton a határig látok négyet-ötöt ilyenből, akkor miről beszélünk...?

Hegge Balázs 2019.01.28. 13:32:07

@Vittore.:
Pontosan ezt akartam írni, hogy a szabálykövető osztrák papa, egy igaz büdös paraszt arrogáns labancá vedlik át Hegyeshalomnál.
Az osztrák kamionos szintúgy, sőt odakint a román török stb egyik se előzget, na de ha átjutottak mindárt indul a fasz méregetés.
A magyarból csak az ostoba tolja odakint. Nem látok annyi bugrist mint amit a blogger ír, ugyanis nagyon tud fájni, ha kivesznek a sorból(tapasztalat).

Hegge Balázs 2019.01.28. 13:33:26

@Labasmaz: Aztán Nickelsdorftól egy darabot se. Ugye milyen érdekes?

Labasmaz 2019.01.28. 13:42:45

@Hegge Balázs: Dehogynem. Csak ott már nem tilos nekik, hát tehetik. Viszont igaz, hogy amikor a belsőben kb. folyamatos a személyautók sora, olyankor nem állnak neki erősködni, mennek szépen, libasorban a külsőben.

A kedvencem amúgy akkor is a bolgár kisiparos, aki húzta haza a túlméretes pótoson a Németországban vett romot. Kamionok a külsőben 90-nel, ő a belsőben 100-zal (80-nal lenne szabad neki a pályán). Győr körül kiállt előzni a kamionsort. Amikor én utolértem kb. nyolcadikként mögötte, onnantól volt még 28 (!) kamion a sorban. Nem zavartatta magát, egy kiállásból megvolt neki a teljes sor. Hogy mögöttünk mekkora dugó gyűlt fel, mire hajlandó volt kihúzni a belét a külsőbe, azt tippelni sem merem.

TheSaurus 2019.01.28. 13:47:05

Mikor Olaszországban nyaraltunk, (túl) hamar megszoktam, hogy nyugodtan leléphetek a járdáról, meg fognak állni. Majdnem rá is faragtam egyszer, a zebráról kellett visszaugranom, mert kis híján elcsapott egy fekete BMW, elöl két kigyúr kopasz, hátul két szőke csaj, és magyar rendszám. (Túl sablonosan hangzik, de tényleg ilyen volt.)

Vittore. 2019.01.28. 13:54:30

@Labasmaz: pont erről a témáról is írni terveztem, amikor a román, de ezek szerint bolgár vendégmunkások mennek haza Magyarországon át. Majdnem minden balesetek ezek az emberek okoznak az M5-ösön meg a 4-esen. Ha megengeded, felhasználom a kommented is a bejegyzésben.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.01.28. 14:13:52

@TheSaurus: évi két hónapot vagyok átlag Olaszországban, szerintem nem ennyire rózsás a helyzet. Ezerrel a seggedben állandóan (teljesen mindegy, hogy milyenek az út/látási viszonyok), dupla záró csak jelzésértékű, ahogy a sebességet is csak a kis literes pandákkal tartják be. És minden kanyart levágnak a hegyi szakaszokon.

Bármilyen más, ennél komolyabb géppel az 50=70, de néha 90 lakott területen belül. Ezért szoktam azt, hogy a legnagyobb hülyét magam elé engedem és én tapadok rá, hogy ha büntetnek pl gyorshajtásért (jellemzően szemből mérnek), akkor csak őt.

Hegge Balázs 2019.01.28. 14:24:08

@gergo: "zért szoktam azt, hogy a legnagyobb hülyét magam elé engedem és én tapadok rá, hogy ha büntetnek pl gyorshajtásért (jellemzően szemből mérnek), akkor csak őt. "

Meghagyom nyúlnak, én így hívom ezt :)

TheSaurus 2019.01.28. 14:28:32

Lehet, mi csak két hetet voltunk ott, annak a felét gyalog mászkáltuk végig (jellemzően forgalmas részeken), a másik felét meg autóval, mintegy 1500 km hosszan (pálya, út, város).
Viszont kimondottan kellemesnek találtam a közlekedési moráljukat (vagy csak tisztelték a külföldi rendszámú, nagy fekete batárunkat).
De a két hét alatt koccanást se láttam, dudát is alig hallottam.

Bmw 2019.01.28. 14:32:59

Azért mert találkoztál 1db gyorsabban haladóval nem kéne általánosítani.
Miért zavar ha a másik gyorsabban megy, ha nem okoz balesetet, a saját jogsiját pénzét kockáztatja. Én is elég sokat járok osztrák német vonalon szerintem a magyarok elég normális szabálykövetők.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.01.28. 14:42:21

@Hegge Balázs: én is nyuszizok, de mostanában óvatosan, mert egyre több az agresszív, aki büntetőfékezget vagy fenyegetőzik (általában nem sokáig sietős a dolguk, csak addig, amíg idióta módon kell előzniük és emiatt van hogy kicsit noszogatni kell őket tovább, ha már újra normálisan akarnak menni Ezért és a balesetek elkerülése érdekében is kell a megfelelő féktávolságot tartani.)

A legjobb nyuszik amúgy szerintem a szakadt tízenpáréves prémiummal járók, mert ott mindenképpen meg kell mutatni, hogy a rozsda mellett maradt még némi újautóérzés.

Feri nagyapa 2019.01.28. 14:57:58

Szerintem nem stimmelnek az arányok. Naponta vezetek/bringázok Ausztriában. A negatív élmények tényleg inkább a magyarokhoz kötődnek (bringa mellett minimális távolsággal húz el...), de a nagy többség inkább tartja az 50/100-at, míg jó pár osztrák nagyobb sebességgel halad.

Medgar 2019.01.28. 15:31:40

@TheSaurus: Bazz legalább ne Olaszországot hazudnád. Legközelebb legyen Svájc.

lenörd hofstadter 2019.01.28. 16:42:16

Vicces vagy. Vezess itthon többet, akkor rájössz, hogy Magyarországon nem csak a béemvések, hanem a sógorok és az összes nyugati faszfej is töményen leszarják a sebességhatárokat.

nyikk 2019.01.28. 16:54:06

Szerintem hülyeseget beszelnek itt paran, nem a szabalykövetö osztrak papa valik vadalatta ha atlep a hataron. Sokkal inkabb a bevandorlo-vendegmunkas, aki mar osztrak rendszammal tolja. Ha teheti premium verdat vesz mert villantani kell es ha mar meg van, akkor ki ishasznalja, ahol tudja. Tele is van velük az autopalya jelesebb ünnepnapok elött, nyomakodnak hazafele.
Az echte osztrak nem veri magat.Ök sem szentek, de tudjak mi az az elni es elni hagyni.

SnaKadCharmer 2019.01.28. 17:08:34

A lényeg, hogy az általánosítás rohadtul megy. ;)

Muzsikok közt 2019.01.28. 17:08:55

A magyarok eleg arrogansan vezetnek, bar ez kb. minden keleteuropaira igaz. Minnel keletebbi/delebbi annal jobban.

Az is igaz viszont, hogy rengeteget fejlodtunk, ma mar nem az van mint 20 eve, amikor mar eleg sok gyors auto volt itthon is, de uthalozat meg kultura az nulla. Ma azert mar mindennapi dolog az hogy a "nagy fekete autok" is atengednek a zebran meg ilyesmi.

En sem tartom be egyebkent a sebesseghatarokat, ezzel a kozlekedest tartanam csak fel, de erzessel vezetek, figyelek masokra.

TheSaurus 2019.01.28. 17:18:33

@Medgar: Hát a (Budapest)-Verona-Milánó-Genova-Pisa-Firenze-Bologna-Ferrara-Bibione-Latisana-Bibione-Velence-Bibione-(Budapest) útvonalat még a te kedvedért se hazudom Svájcnak. ;)
És bizisten jó volt ott közlekedni. Biztos bennem van a hiba. ;)

SnaKadCharmer 2019.01.28. 17:19:39

Mindenesetre rengeteg igazság van abban amit leírtál.
Az én 2 személyes kedvencem viszont az M3-ason vitorlázó bukaresti mercis paraszt, aki ha nagyon visszavesz a tempóból, 160-nal megy alaphangon a pályán. A másik meg az a nyugati paraszt, aki engem (130-35-tel haladót) 137-es tempóval akar kielőzni és már akkor bemegy a belső sávba, mikor fél kilóméter van köztünk.

nyikk 2019.01.28. 17:48:05

Na de hogy a cikkben forszirozott temahoz szoljak, szerintem itt, Felsö-A-ban eleg szabalykövetö a tarsulat, nem tudom rendszamhoz-naciohoz kötni az allatkodokat, inkabb a nagy, erös autok birtoklasahoz, amelyek kivanjak a nagyon menest. Zarovonal-sebessegkorlat smafu.

bigdave 2019.01.28. 17:55:18

Múlt heti tapasztalat . Keresztül mentünk Ausztrián egészen a Svájci határig , pálya , főút , város , falu . Én mint tahó BMW -s mellettem a szőke barátnőmmel végig betartva az összes sebesség korlátot a sógorék kb mint a rakéta hagytak el. Legyen az IG 100 vagy normál főút . Egyáltalán nem igaz ez a magyar a tahó általánosítás !!!! És a büntetési tételek is messze a magyar alatt vannak. Tavaly büntettek meg minket is gyorshajtásért igaz nem én vezettem és 30-40 eurónál többet nem fizettünk . Ja és ez 3 alkalom volt !

lenörd hofstadter 2019.01.28. 18:06:17

@nyikk:

Aham. Persze. Már az átkosban is alap volt, hogy a nyugati rendszámú autók telibe letojtak minden szabályt, és akkor még nem a lengyel meg bolgár vendégmunkások csapatták az Opelt...

nyikk 2019.01.28. 18:11:44

@lenörd hofstadter: Lelked rajta ha azt hiszed,hogy Magyarorszagot kelet-nyugati viszonylatban nagy sebesseggel atszelö osztrak-nemet-olasz rendszamu verdakban hazai versenyzök ülnek...kelet-europai lesz a 95%, a fritzek szivesebben repülnek, ha arra van dolguk.

RoxyCRX 2019.01.28. 19:41:32

En csak a sajat tapasztalatombol tudok meriteni, de mivel en angliaban elek az itteni kozlekedest szoktam meg. Ez sajnos elegge hatrany amikor magyarorszagra latogatok, mert a megszokott angol kozlekedesi moralt hamar feladom m.o. -n (kb max 2 nap alatt). Mert amig az angol autopalyan max 70mph megengedett, azt ha az ember betartja es ennyivel oson a belso savban szepen hosszan --- a kutya nem all neki levillogni vagy dudalni. Ha gyorsabban akar menni valaki es moged er akkor kivarja akar 1/2 oran keresztul is ami lekotrodsz elole aztan megeloz. Ugyenez magyarorszagon ha veletlenul 130 merek menni a belso savban akkor kb 2 perc alatt valami faszagyerek utoler es dudal villog anyazik max a sorrend mas...
Sajnos ez a kozlekedesi kultura es az eletvitelbol adodik... Ha nyugodtan eled az eletedet, nincs miert rohanni allandoan, ergo ha nem tepsz 1000 el az autopalyan es fel oraval kesobb ersz a celhoz, pont nem okoz sokkot. Ami meg nekem is "vad" volt, hogy az m.o - n annyira ruhellt (altalam is) 79 el meno kamiont elozi a masik kamion 80 al, 20 percen keresztul....nos az itt valahogy ugy nez ki, hogy a kamion max 60mph val mehet - kimegy elozni a masik kamiont siman 60mph -val... de ha ezt pl pont elotted teszi meg ...akor az atlag angol szepen lelassit kiengedi vegigbattyog mogotte amig a kamion befejezi a 20 perces elozeset, aztan megelozve azt folytatja utjat. Ezt en nem tudtam hova tenni... Aztan gondolkoztam kicsit, es ugyvoltam vele, hogy basszus csorikam dolgozik nem hobbibol kamionozik... ha ennyivel elobbre kerul lehet oder hamarabb ahova megy es nem kell 2 merfoldre a celallomastol megallnia, mert elfogy a veztesi ideje. Nekem meg a 20 perc plusz pont nem vesz el semmit.
Mostanra megszoktam es nincs bajom vele...
Egesz addig amig m.o -ra nem megyek mert ott csak duda...fek nincs... :P

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 20:29:47

Érdekes én pont fordítva tapasztalom ezeket. Mivel BMW-m van az összes tahó Skodás, VW-es és Audis engem akar előzgetni, mert kisebbségi érzéseikből kifolyólag meg akarják mutatni nekem, hogy bizony egy szutyok Skoda is van olyan jó autó, mint egy BMW. Mindegyikben érzem ezt a kivagyok én pattogást(rámjönnek, villognak, dudálnak). Valószínűleg többségük cégautós baromarcú, aki mindig siet valahová nem törödve 1.4 TFSI autója padlógázas 20 literes fogyasztásával, miközben az 316D-m elpöfög 3,5 liter gázolajjal a megengedett sebességgel. A VW csoport legbunkóbbika a Skodás. Az egy külön kaszt, olyan mint a Suzukis.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 20:34:05

@bigdave: Pontosan. Magyarországon ha átléped pár km/h-val a megengedett sebességet jön a 30 ezres csekk, ellenben a Bajoroknál ugyanezt megúszod 15 euróval.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 20:47:57

@bigdave: Ezekre a tahó BMW-s megjegyzésekre mindig kinyílik a bicska a zsebemben. Ezer éve BMW-m van, de soha semmilyen szabálytalanságot nem követtem el. Azért vettem diesel BMW-t annak idején mert a nagyobb motorok miatt a modernebb környezetvédelmi besorolású autóik(EU5-EU6) sokkal kedvezőbb fogyasztásúak autópályán és országúton(nem fogja vissza őket a részecskeszűrő). Jelenleg 4,8 az átlagom többségében autópályán és országúton. 90-nél 3,5 öt fogyaszt, 130-nál meg 5-öt. Az eddig használt diesel BMW-immel már egy új autó árát megspóroltam egy benzines autóhoz képest. Korábban ford focusom is volt de ugyanezt csak az eu3-as 1.6tdci tudta, az EU5- ösök már mint 1-2 literrel többet fogyasztanak a részecskeszűrő miatt. A benzinesek átlaga meg 7 felett van, volt benzines opel astrám is de meg se közelítette egyik se a BMW dinamikáját, az összeszerelés minőségéről nem is beszélve. Ha kell ezek a BMW-k mennek is, ez tény, de én csak előzéseknél használom ki az erőfölényt, ha valaki, vagy egy teherautó 70-80 al szarakodik az országúton. Az autópályán is gond nélkül felmegy 130-al bármelyik emelkedőn úgy hogy 9 liternél nem mutat többet a fogyasztásmérő. Egy kamiont is gond nélkül megelőzök, mert pillanatok alatt százon van, igaz ekkor többet fogyaszt. De hogy tahó lennék azt kikérem magamnak. Én inkább a Skodásokat látom tahónak, valószínűleg mert ezek cégautót vezető kretének.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.28. 21:07:24

@SnaKadCharmer: Az nekem is a kedvencem amikor nem tudok 130-al haladni a pályán, mert 131-el elkezd valami hatökör előzni a láthatáron, bemegy a belső sávba, és ott elalszik. Nekem kell gyorsítanom, hogy ne döfjem fel hátulról a 90-el haladó kamiont. Még szerencse, hogy 130-nál úgy gyorsulok még mint az álom. Ilyenkor azt szoktam hogy kimegyek 129-el aztán megvárom míg rámjön a parasztja. Kicsit oktatni kell őket, nehogy elszálljon velük a ló. Néha egyesek úgy vezetnek, mintha csak ők lennének a pályán, leszarják, hogy rajtuk kívül más is ott van, belekezdenek egy előzésbe, de nem gyorsítanának semmi pénzért, hogy a másik közlekedő is ki tudjon menni. Biztos meglepődnek, hogy én a BMW-mel feltartom őket, pedig csak a szabályos közlekedést próbálom beleverni a butuska fejükbe. A kresz is azt írja, hogy az előzést minél hamarabb be kell fejezni, még párhuzamos közlekedésnél is.

chubie 2019.01.28. 21:31:39

A bécsi bevezetőnél ( olajfinomító ) található egy fix sebességmérő, érkezett részemre egy gyorshajtási bírság pedig abban az időszakban nem is jártam Bécs környékén! Felvettem a kapcsolatot velük emailen, hogy küldjék el a fotót ami alapján kiszabták a bìrságot, már másfél év eltelt és nem küldtek semmit! Azt hallottam, hogy ha valakin nem tudják behajtani a bírságot, akkor kiküldik kamura más nevére aki majd hátha kifizeti!
Ezt eljátszották velem egy parkolási szituációnál is Bécsben, de nem volt fotó, így bukták az egész kamu dolgot!

SnaKadCharmer 2019.01.28. 21:38:04

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: Ugye? Életveszély.
A másik kedvencem meg az M7-es Budapest felé, ahol 3 sávosra bővül az út. A kamionok szépen kimennek persze a külső sávba, de a sok fasz egyszerűen képtelen megérteni, hogy alapvetően nekik is ott lenne a helyük, és a belső(k)ben csak előzhetnek. Kis híján volt már balesetem ott (ami relatíve friss jogosítvánnyal, 19 évesen azért megrázott), és inkább lemegyek Martonvásárnál hamarabb, mert ott nagyon gáz közlekedni.

user_man 2019.01.28. 21:42:59

Én sok éve rendszeresen ingázom Ausztrián át 130-140 közti tempóban. (Németország az más tészta, ott éjszaka 200-220 az utazó, nem BMW) 10 év alatt 1 db (hivatalos) gyorshajtást hoztam össze, 70 euróval honorálták.. Lassan fejből tudom a trafikat. Uj hobbim az hogy ha tudom hogy jön a trafi akkor utolsó 300 méterig nem engedem el (én is 140 el tolom, kb 142 töl villan a trafi) szoval utolsó pillanatban "megertően" elengedem a delikvenst és 3 alkalomból 1x biztosan villan neki a trafi.. Tudom ez paraszt dolog, de meg van az előzménye.. Masik trükk, ezt velem csinálták meg 1x, Linznél, 100 as táblánál beállni másik fenekébe, ha rosszul viseli (en rosszul viselem) akkor reflexből pici gázt ad az ember, trafi előtt utolsó pillanatban lemaradt a másik autós és trafi villant nekem. Akkor még nem küldték ki a csekket Magyarországra szerencsére. De leckét megtanultam :-)

user_man 2019.01.28. 21:55:38

Amugy szerintem nem a magyarok viszik a prímet gyorshajtásban hanem szerbek és románok..

Labasmaz 2019.01.28. 22:08:04

@Vittore.: Csak nyugodtan, az életből merítve...

Na ja, az M1-esen még ébren vannak egy németországi indulást feltételezve. Mire odaérnek, addigra alszanak pont be... :-(

Labasmaz 2019.01.28. 22:11:34

@Bmw: Most toltam végig a hol havazásban és latyakban, hol száraz pályán a távot otthonról a bajorokig. Tempomat 130, ahogy szoktam, és ahol lehetett az útviszonyoktól. Akinek útjában voltam, az volt 4-5 akora BMW, hogy kifullad a tulaj, mire körbesétálja, egy merga SUV, meg 2-3 Audi ilyen-olyan. Senki más nem gondolta azt, hogy rá nem érvényesek a fizika törvényei... Ezek viszont nagyon, saccra 20-30-cal többet mentek, mint én.

Labasmaz 2019.01.28. 22:14:30

@RoxyCRX: Laktam Angliában, vezettem is eleget, minden szavad csak megerősíteni tudom.

Labasmaz 2019.01.28. 22:16:31

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: Azért nem olyan "pár km/h" az... 50-es korlátnál 63.ra jön a 30 ezres csekk, autópálya 130-nál 150-re. Ha megfognak a helyszínen, amire nagyon kicsi az esély, akkor van helyszíni bírság, de a közig. bírság sebességhatárok eléggé, vagy inkább túlságosan is tágasak.

Labasmaz 2019.01.28. 22:22:14

@SnaKadCharmer: Épp most volt, úgy másfél órája. Sokfelé ágazik az autópálya. Két belső egyenesen, középső sáv majd bővül kettőre, és balra megy, de itt még csak egy sáv, és a két jobb oldali megy jobbra. 120-as villanytáblás korlát (németeknél), hogy legyen mindenkinek ideje besorolni, ahová akar. Beáll a pofa a középsőbe 80-90 körül, és kidudál-villog a világból, amikor a jobb kettőben elmegyek mellette a megengedett 120-szal - ami ugye másfelé megy, azaz másik útnak számít, így ilyenkor a jobbról előzés tilalma sem áll fenn. Maaaaaargit, normáááááális? Nagy összegben ajánlanék fogadást, hogy mindez ez a magyar rendszámnak szólt, egy németre rá sem hederített volna.

Ugyan Nemár 2019.01.28. 22:56:30

Én Írországban vezetek egy eléggé erős új Audit. Nyomhatnám neki , mert bírja, de inkább betartom a szabályokat, ahogy otthon is szoktam.

Itt többnyire mindenki betartja a szabályokat, a birtokolt autó értékétől és erejétől függetlenül. Nem tudom miért, de talán mert itt figyelnek egymásra az autósok, és a lényeg, hogy mindenki ember, és várják otthon. Még a kisautósokat is.

Rendőri jelenlét és trafipax itt nem valami gyakori, és mindezek ellenére nagyon jó a vezetői morál.

Mi az oka?

Szerintem az, hogy az emberek itt nem húzzák fel magukat a másik hülyeségén.
Mindenki lehet fáradt, vagy kialvatlan, és ezt szem előtt tartják; a béna vagy bunkó sofőrökre csak legyintenek és inkább előzékenyen elengedik.
És itt valahogy az a “na, most megleckéztetem “ mentalitás sem divat.
És még valami : itt sok a reklám ezzel kapcsolatban a tv-Ben, rádióban-amikor közlekedési baleset áldozatainak hozzátartozói szólalnak meg. Ezek eléggé megrendítőek.

Én sokat tanultam tőlük, és sokkal kevésbé érzek vérnyomásingadozást vezetés közben, mint korábban, Magyarországon sokszor.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.01.28. 23:24:39

Elég sokat járok a sógorknál, ami feltűnt az a németekhez képest látványos udvarjatlanság, Főleg a bécsiek hírhedtek főleg gyalog ha az ember sétál vagy tömegközlekedik.

De Autóval nem találkoztam meredek vagy bosszantó szitukkal, és valóban a legtöbb irracionálisan vezető ember magyar vagy szlovák rendszámmal nyomul, vagy német rendszám de érezhetően nem bennszülött.

Az itthoni közeledési morál lényegesen elmarad az osztráktól, de létezik rosszabb is (érdemes egy próbát tenni a 4-es úton csúcsidőben).

hülyegyerek12 2019.01.29. 00:19:43

Az én tapasztalatom (és emiatt figyelem a rendszámokat) de a leggázabb a svájci és az osztrák rendszám, na meg persze a bolgár és a román... Ezek a nációk otthon csicskulnak, de idegenben azt hiszik övék a világ... a magyarok, franciák pl normálisan közlekednek. Az osztrák átlépi a határt és büdös suttyóvá válik...
a másik dolog, tudok mosogatót aki 980 euróért dolgozik Ausztriában, és ki sincs fizetve. Nem az Audi gyárban kéne sztrájkolni, hanem ott Ausztriában, ahol átbasszák az embert...

hülyegyerek12 2019.01.29. 00:20:24

@Ződ2000: Bécs a legrosszabb, viszont azok általában nem oszrákok.

hülyegyerek12 2019.01.29. 00:24:54

Amúgy ln nyertem pert amiatt, h jó fej volt a bíró, és amikor a délszláv származású szarházitól megkérdezte, h miért volt fontos az ellenőrzés, a büdösparaszt azt válaszolta, h mert magyar volt a rendszám... Az (igazi) osztrák bírónő, erre elküldte a kurva anyjába, így az osztrák közig bukott 7000! euró ügyvédi költséget, plusz a pert. Remélem ki is baszták emiatt a sutyerákot, és éhen halt a családjával együtt...:)

Etniez 2019.01.29. 06:55:41

@Bmw: ha gyorsan megy, akkor kurvára nem csak a saját életével játszik, azé'.
Amikor este benyúl a kisgatyájába, akkor játszik a sajátjával.

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2019.01.29. 07:11:37

@Ugyan Nemár: Én direkt a butított, gyengített verziójú 2000-es BMW-t veszem. Az erősebbeknek csak a 200-ról 250-re gyorsításnál van jelentősége. 90-130-ra mindegyik ugyanúgy gyorsul. Többel meg soha nem megyek. Viszont fogyasztásban 1-2liter is lehet a különbség, az alkatrészek tartósabbak, kevesebb a károsanyag kibocsátása, kevesebbet kormol(ezáltal nem dugul el a szűrő) , nem gyullad ki, és nem tépi szét a vezérműláncot a motor. Nekem a megbízhatóság fontosabb pár lőerőnél, és pár másodperc gyorsulásnál. Mentem már erősebbekkel is, sok különbséget nem éreztem. Ugyanaz a kétezres motor. A gyengébbek elmennek 5-600 ezret hiba nélkül.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2019.01.29. 10:16:04

@hülyegyerek12: de-de mind "igazi" osztrák, amennyiben a Monarchia népeinek olasztótégelyét annak vehetjük, Andráschy, Serentschy, Pisjak és hasonló nevekkel.
És a metróban mind határozott és céltudatos :)

Macropus Rufus 2019.01.29. 14:18:51

probléma? A sógorék legalább annyira sz@rnak más ország szabályaira mint mi. Meg a németek... Meg az Angolok.... és itt most még 21 tagország neve szerepelhetne (gyak. a teljes EU)
De nem értem, hogy miért kell általánosítani...
Nekem meg az b@ssza a csőrömet, hogy a hülye sógor átlép Hegyeshalomnál és bassza ki a szemetet a kocsiból. Nem egy alkalommal láttam. Első alkalommal még 1986-ban láttam ezt a jelenséget. Akkor egy ősköcsög merciből baszta ki a havedrét a csóka. Azóta eltel bő 30 év alatt legalább 14-15 alkalommal láttam hasonló esetet. Szóval mind a 24 tagországról lehetne ilyet írni.

sas70 2019.01.29. 14:35:36

@Labasmaz: Ezt tök igaz!
Amúgy a sógorok szerintem szarul vezetnek, bár nyilván ez durva általánosítás, lehet én fogom ki a legtöbb hülyét. Ha pályán előzni akarsz, tuti nem engednek ki, kb. mint itthon, viszont simán kijönnek eléd.
Graz-Klagenfurt környékén a pályán több helyen 100 sebesség korlátozás van, ott két lábbal állnak a fékbe előtted a táblánál. Az alagutak bejáratánál szintén satuzás van és arra van egy pár. Mondjuk a harmadik után már megtanulod, hogy mire számíts, igaz kamerák is vannak, úgyhogy nem árt az óvatosság.

Észak-olaszban a pályán általában 140-160-al megy az olasz, de ha előzni akarsz és kiraktad az indexet simán lelassít és kienged, aztán beletapos, aki nem enged ki, az tuti osztrák rendszámmal megy.
Tapasztalatom szerint az alsóbb rendű utakon inkább betartják a szabályokat és ott a sebességre is jobban figyelnek.

pinkfloyd 2019.01.29. 14:37:29

Egy új BMW X1-el járok. Szabályokat betartom. 37 éve vezetek, még nem kaptam csekket. Néznek is a gyalogosok, ha megállok a zebra előtt, meg néznek nagyot az autósok, ha segítőkész vagyok egy besorolásnál, kereszteződésnél. Példát mutatok, hogy nem minden BMW-s egy nagy barom állat. Ha kell, dinamikusan vezetek, olyankor odalépek sportfokozatban. Persze a suzukis, skodás, daciás letol előzés közben 137-nél. Lakott területen belül meg villog, dudál, ha 55-el megyek "csak". Itthon is, kint is.

Macropus Rufus 2019.01.29. 15:01:41

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: "Ezer éve BMW-m van, de soha semmilyen szabálytalanságot nem követtem el. "
nem is említettek téged :) nekem is van bömbis haverom aki halál normálisan vezet. De rátok jut kb. 5-6 akinek meg a qurva anyját.
Szóval sajnos igaz. Ez kb. olyan mint a kalapos skodás volt anno. Aztán lett a kalapos suzukis. De ez nem jelenti azt, hogy minden skodás és/vagy bömbis/suzukis tahó lenne. Csak náluk az egy főre eső hülyék száma kettő. :)

Labasmaz 2019.01.29. 15:25:22

@sas70: Osztráknak B kategóriás a jogsija, már mondtam. Ráadásul ha én kimegyek a kamion elé, akkor rám jön és nem enged vissza a következőnél, ezzel engem is arra kényszerít, hogy a belsőben maradjak, ha haladni akarok. Bezzeg azt a dudakoncertót meg villogást, amikor véletlenül belassul nekik a belső, előttem meg nincs senki a külsőben és nem kell lassítsak! Olyankor bezzeg savanyú a szőlő.

Egyébként a román kamionosoknál rosszabb kevesebb van. Semmiféle szinten nem alkalmasak a közösségben való részvételre. Tegnap majdnem megölt egy. Utolérte a másikat, akit meg akart előzni, lendületből kibaxta az indexet balra és már jött is. Hogy éppen a 140-es szakaszon voltunk és ott lejtek mögötte a középsőben tíz méterrel kb. 50 km/h-val gyorsabban, az kicsit sem zavarta. A belsőben meg engem előzött egy osztrák pofa 160-nal, úgyhogy az sem volt opció, hogy oda bemenjek. Szerencsére arrafelé nem volt hó-latyak, még vizes is alig, úgyhogy másfél méterrel a lököse mögött sikerült eléggé lelassítani. Annak azért nagyon örültem, hogy mögöttem nem volt éppen senki.

Sobo 2019.01.29. 17:50:33

@Ugyan Nemár: ...aki siet, hadd siessen. Miért baj ez? Én sem értem? Kinnt élünk Palermo-ban, de itt nem akar mindenki mindenkit megtanítani vezetni. Itt élnek az emberek. Ki 90/h, mások 150/h-val. De hát vannak akiket ezért fizetnek h ezeket figyelje, nem? Nameg a mindenkori kgfb-t miért is kell fizetni? És a Casco-t? Na és a TB-t? Ne legyünk már gyerekek!

Macropus Rufus 2019.01.30. 10:16:12

@Sobo: azért ha 90-el elkaszálom a fél családodat egy 40-es táblánál sztem változna keményen a véleményed. (pl. aki siet hadd siessenből lesz a qurva anyádat mész 90-el a 40-es táblánál köcsög :) )
kgfb: ez jó is lenne ha nem lenne avult érték. 90-el telibe verem az 10 éves kocsidat. Jó eséllyel nincs rajta casco (ha új kora óta a tied akkor van) Tehát ha 10 éves kocsidat egy had siessen telibe veri akkor jó eséllyel a tényleges kár talán felét kifizeti a biztosító. Ha cascora csináltatod meg akkor meg ott az ön rész ami mondjuk 10%-k de minimum 60.000 forint. Tehát az első körben is és a másodikban is neked még kell fizetni rendesen.
A TB az okés. De a többi esetben az ártatlan is fizet amennyiben a kocsi sérült. De egészen biztos, hogy "aki siet had siessen" elgondolásod azonnal megváltozna. Sztem.

Sobo 2019.01.30. 10:54:16

@Macropus Rufus: ...annyi igaz belőle h "Szted".
Én nem azzal dobom fel a napjaimat h másokat kiokítsak, így téged sem foglak. A mentő is siet és karambolozgat, ugyanúgy ahogy minden egyéb, mozgásban levő test. Minden csak fizika!

jjoey 2019.02.02. 19:52:39

Nyilvan sok a paraszt, lerohadt oreg dieselt behozo, mert occso, itthon is tolja neki, de arrol is kellene irni, amikor a becsi osztrak 120al megy m1-en belso savban es nem enged el, mert 897m-re kamion van a kulsoben.
Ja, hogy lehet nem osztrak, na, az nincs rairva, de hogy ezsel a bunko osztrakot hozza, az is igaz.
süti beállítások módosítása